Hvordan kan vi hjælpe?

Generelt

Babysits er en online platform for børnepasning, hvilket betyder at vores børnepassere og forældre er i kontakt med hinanden. Vi letter kommunikationen mellem babysittere og forældre gennem vores platform. Brugere på vores hjemmeside kan kontakte hinanden direkte via vores private beskedtjeneste og planlægge aftaler.

Husk at forældre og babysittere er ansvarlige for at kontrollere, interviewe, samt træffe deres endelige valg. Babysits kan ikke acceptere ansvar for brugere på platformen eller deres handlinger.

Ja. Babysits appen er fuldstændig gratis at downloade hos Google Play og App Store. Sørg for at opdatere appen regelmæssigt, da vi løbende forbedrer vores Babysits app.

Babysits har indarbejdet mange sikkerhedsforanstaltninger i platformen, som vi forbedrer løbende, for at sikre din information. Hvis du vælger at kommunikere eksternt Babysits platformen, bliver det vanskeligere for os at beskytte dine data, da vores sikkerhedsforanstaltninger ikke længere vil gælde.

Vi anbefaler babysittere og forældre til at verificere deres identitet ved at bekræfte deres e-mail adresse, telefonnummer og tilslutte andre online profiler til deres konto.

Platformen er fuldstændig gratis for babysittere og dagplejere.

For forældre og agenturer, beder vi om et beskedent gebyr for at kontakte babysittere og/eller dagplejere.

Se vores pris side for detailer.

Babysits kontrollerer ikke tilmeldte forældre, babysittere, dagplejere eller agenturer, men vi kontrollerer regelmæssigt uønsket indhold. Hvis vi hører om en upålidelig bruger, blokerer vi straks denne konto fra vores platform. Da vi ikke kontrollerer vores brugere, skal du være opmærksom på, at du er ansvarlig for at interviewe potentielle kandidater og i sidste ende foretage et valg.

For at minimere din risici og for at sikre din families sikkerhed anbefaler vi, at forældre møder potentielle babysittere, inden de inviterer dem til at passe deres børn. Desuden rådes forældre til at se babysitteres referencer og vurderinger for at træffe det bedste valg. For mere information, besøg vores tips til forældre side.

Til babysittere anbefaler vi også, at du møder forældrene, inden du godkender at passe deres børn. For din egen sikkerhed, foreslå forældrene, at I mødes i et offentligt område og tag nogen med dig. For mere information, besøg vores tips til babysittere side.

Vi anbefaler stærkt, at brugerne kommunikerer via Babysits beskedtjeneste, indtil de er komfortable nok med og stoler på den anden bruger, til at udveksle kontaktoplysninger og kommunikere eksternt Babysits. Besøg vores tillid & sikkerheds side for mere information.

Vi anbefaler, at du bruger vores private beskedtjeneste, da vi har indarbejdet mange sikkerhedsforanstaltninger i platformen, for at føre tilsyn over adfærd og holde dine oplysninger sikre. Når du kommunikerer via vores beskedtjeneste, kan Babysits administrere og reagere på enhver upassende opførsel fra en anden bruger. Hvis du vælger at kommunikere med andre brugere via en ekstern meddelelsestjeneste, kan vi ikke garantere, at dine oplysninger forbliver sikre. Dermed ved at bruge alternative kommunikationsmedier, vil du løbe en større risiko for svindel- og phishing-forsøg.

Identitetstyveri sker når nogen gør ulovlig brug af dine personlige oplysninger. Babysits spørger dig aldrig om personlige oplysninger. Hvis en ukendt bruger spørger om dine personlige oplysninger, bør du rapportere dette til os da det kan være et forsøg på svindel. Hvis du tror du er blevet offer for identitetstyveri skal du informere os og sende en anmeldelse til politiet med det samme.

Babysits gør sit bedste for at opdage og fjerne svindlere fra platformen og svare på rapporteringer, men vi kan ikke hjælpe med interaktioner, der sker udenfor vores platform. Se venligst vores tillid og sikkerheds side for mere information.

Til forældre

Forældre kan finde babysittere på Babysits gennem vores søgeside. Du kan gennemse babysittere i dit område eller ved at tilføje din profil, så interesserede babysittere kan kontakte dig. Når du har fundet en babysitter du vil kontakte, skal du opgradere til en premium konto.

Forældre skal opgradere til en premium konto for at kontakte babysittere. Du kan opgradere til en premium konto via opgraderingssiden (efter du er tilmeldt).

Hvis du vil annullere din premium konto, kan du gøre dette enkelt på din kontos statusside. Vær venligst opmærksom på at, når du annullerer din premium konto, kan en endelig opkrævelse stadig ske. Dette er grundet at vi opkræver med forsinkelse. For eksempel, hvis din nye måned startede sidste uge, kan det være at den månedlige opkrævelse stadig skal betales. Dog bliver der ikke opkrævet for nye perioder.

Hvis du har dage tilbage på din premium konto, kan du selvfølgelig bruge premium tjenesterne for de resterende dage, efter du har annulleret din premium konto. Hvis du stadig oplever problemer med at annullere din premium konto, kontakt venligst vores kundeservice.

Når du har fundet en babysitter, kan du enkelt planlægge en aftale med babysitteren. Du kan planlægge en aftale ved at gå ind i din indbakke og klikke på samtalen med babysitteren. På venstre side kan du klikke “planlæg en babysitter aftale” for at lave en aftale.

Ja, selv efter din premium konto er annulleret, kan du stadig sende beskeder til nye babysittere, inden for din kontraktperiode. Selv efter din premium konto er udløbet kan du altid fortsætte samtaler som du har påbegyndt med din premium konto.

Ca. timesats På din profil kan du angive gennemsnitlig timesats for en babysitter aftale. Børnepassere kan gøre det samme. Dette er dog ikke en fast sats, og du er altid i stand til at forhandle. Forventede satser vil ændre sig afhængigt af faktorer nævnt nedenfor.

Den uformelle babysitter:

Hvis dit barn kræver meget opmærksomhed og pleje, kan du forvente at betale en højere løn end normalt. Husk, at du også skal betale din babysitter mere for at passe flere børn, da dette vil kræve en større indsats og energi på vegne af babysitteren.

En gymnasieelev som babysitter:

Du kan betale en gymnasieelev, som passer børn om aftenen, et fast beløb pr. aften eller en timepris. Efter midnat kan du arrangere at betale en dobbelt sats eller et fast beløb for hele natten, hvis babysitteren bliver til morgenen. Satsen du skal betale afhænger af babysitterens alder og erfaring, om børnene allerede er i seng, når babysitteren ankommer mv. Vi råder dig til at afregne betalingsoplysningerne med babysitteren, før han/hun skal passe børn for første gang, så I begge er klar over, hvad der kan forventes.

Babysitterens alder:

Når du arrangerer timeprisen, skal du også overveje babysitterens alder. For eksempel vil en 21-årig studerende forvente en højere sats end en 15-årig studerende vil. Husk at mindstelønnen også varierer mellem disse aldre. For at bestemme en timesats for din babysitter, kan du basere beløbet på den nationale mindsteløn. Men hvis du ansætter en registreret dagplejer, skal du mindst betale dagplejeren mindsteløn.

Dagplejer:

En dagplejer kan selv bestemme, hvor meget de vil opkræve dig.

Når du ansætter en babysitter til et babysitter job, behøver du ikke lave en kontrakt. Dog, for at gøre børnepasnings oplevelsen nemmere for begge parter, anbefaler vi at I udfylder og gennemgår vores indgangsskema.

Det kan ske at du har haft en negativ oplevelse med en babysitter. Det er vi kede af at høre. Hvis du har kontaktet babysitteren gennem Babysits’ beskedtjeneste, kan du skrive en vurdering om babysitteren. Under alle omstændigheder beder vi dig rapportere babysitteren gennem kundeservice. Babysits vil dermed blive underrettet om disse rapporter og træffe enhver handling, der måtte være nødvendig.

Til babysittere

For at passe børn, skal du være 14 år eller ældre. Dermed gælder en aldersgrænse på 14 år for Babysits. Du skal bede om tilladelse fra dine forældre hvis du er under 18 år.

Hvis din profil vises i toppen af søgeresultaterne finder forældre din profil nemmere. For at optimere din søgeplacering kan du gøre to ting: 1. Optjene mærker. 2. Bruge platformen og tjekke din profil regelmæssigt Målet med mærkesystemet er at fremme et fællesskab af motiverede medlemmer ved at favorisere profiler med højest kvalitet og verifikationer.

Hvis du vil ansøge til et jobopslag tilføjet online på Babysits, kan du kontakte en forælder ved at gå ind på deres profil og klikke på knappen “kontakt”. Gør venligst opmærksom på at du skal have en aktiv profil for at kunne kontakte forældre.

Når du har en aktiv profil kan forældre kontakte dig ved at sende en besked via vores beskedtjeneste. Vi meddeler dig, når du har modtaget en ny besked. Du kan gå til Babysits indbakke og svare direkte.

Babysittere bestemmer sin egen timeløn for at passe børn, baseret på deres kvalifikationer, færdigheder og erfaring. Timeprisen kan også variere afhængigt af antallet børn du skal passe, påkrævede opgaver og beliggenheden af babysitter jobbet. I sidste ende er det op til dig at forhandle din timeløn med forælderen.

Du laver aftaler med forældrene om betalingen. Babysittere betaler os ingen provision og beholder dermed al deres indtjening selv.

Indkomst fra job formidlet via Babysits bliver ikke betalt gennem Babysits. Babysits indberetter ikke til SKAT og dermed skal brugere selv sørge for at indberette deres indtægter til SKAT. Alle indtægter du tjener for børnepasning, som privatperson, skal du indberette til SKAT som B-indkomst. Hvis du er under 16 år, kan du arbejde i private hjem uden at betale skat af lønnen. Det er dit ansvar som børnepasser at indberette din løn til SKAT, og Babysits afskriver sig ethvert ansvar der bør ligge under din skattepligt. For flere informationer kan du se SKAT.dk.

Det er op til dig at organisere dine timer, og forhandle din tilgængelighed med forældre. På din profils redigeringsside kan du angive din tilgængelighed i din “tilgængeligheds” kalender. Vælg blot de tider, for hver dag, hvor du har mulighed for at passe børn. På forældres profiler kan du også se hvilke tider de ønsker børnepasning.

Det kan ske at du har haft en negativ oplevelse med en forælder. Det er vi kede af at høre. Hvis du har kontaktet forælderen gennem Babysits’ beskedtjeneste, kan du skrive en vurdering om forælderen. Under alle omstændigheder beder vi dig rapportere forælderen gennem kundeservice, via forælderens profil. Babysits vil dermed blive underrettet om disse rapporter og træffe enhver handling, der måtte være nødvendig.

Din profil er en fremragende måde for andre at lære dig bedre at kende. Når du inkluderer et profilbillede, der viser dit ansigt klart, øger dette pålidelighed og tillid. Forældre kontakter ikke ofte brugere, der ikke har et profilbillede.

Desværre svarer nogle forældre ikke altid på beskeder. Dette er dog forskelligt fra bruger til bruger. Der er ingen måde for dig, eller os, at tvinge dem til at svare på en besked. Dog opfordrer vi dem til at svare, gennem flere midler, og vil endeligt deaktivere inaktive brugere. Før du skriver en besked kan du se hvor lang tid det normalt tager en forælder at svare på beskeder, på deres profil (når data er kendt).

Konto

Hvis du har glemt din adgangskode, kan du anmode om at nulstille din adgangskode. Du kan klikke på knappen “glemt adgangskode”, som er placeret under log ind feltet. Efter du har indtastet din e-mail adresse, som er tilsluttet din profil, sender vi en e-mail med et link, der nulstiller din adgangskode.

Du kan let slette din konto til enhver tid. Log ind på din Babysits konto og gå til indstillinger. I bunden af siden skal du trykke på knappen “slet min konto”. Denne handling fjerner også din profil fra vores platform. Hvis du er en forælder med en premium konto, bliver denne også annulleret.

For at hjælpe andre brugere på Babysits til at finde dig lettere, har vi lavet din aktive profil søgbar. Dette betyder at din profil også bliver inkluderet i søgemaskiner, såsom Google.

Bare rolig, hvis du sletter din profil fra vores platform, fjernes den også fra søgemaskiner. Vær venligst opmærksom på at søgemaskiner ikke opdaterer alle ændringer til sider hver dag. Det kan derfor tage op til 4 uger før din profil er fuldstændig fjernet fra søgemaskinerne.

For at skjule din profil, log ind på din Babysits konto, og gå til din profils redigerings side. Klik på knappen “skjul profil”.

Hos Babysits, ved at annullere din premium konto stopper din automatiske betaling. Ved at skjule din profil gøres din profil usynlig for andre brugere.

Hvis du har dage tilbage på din premium konto, kan du stadig bruge premium tjenesten for disse resterende dage, efter du har annulleret din premium konto. Efter din premium konto udløber, vil du beholde adgang til din Babysits konto, som gratis konto, inklusiv muligheden for at fortsætte enhver samtale du har startet, samt adgang til dine transaktionsdetaljer. Hvis du ikke længere vil blive opkrævet for en premium konto, men stadig vil beholde adgang til din konto, er dette den bedste valgmulighed.

Bemærk venligst: Aktivering og annullering af din premium konto kan kun gøres via vores hjemmeside eller mobile browser, men ikke via vores mobile app på nuværende tidspunkt.

Ved at skjule din konto bliver din profil usynlig for andre brugere. Denne handling annullerer ikke din premium konto. Mens din profil er skjult kan du fortsætte enhver samtale som du allerede har påbegyndt.

Kontrollér at du er logget ind på dit lands platform; du har ikke mulighed for at tilføje adresser, der befinder sig udenfor landet du er logget ind på. Sørg for at du bruger det rigtige format, når du indtaster dit postnummer. Hvis din by ikke er i vores database, kontakt venligst kundeservice så vi kan tilføje din by.

Kontaktoplysninger, såsom din adresse, e-mail, telefonnummer og sociale medie konti vil aldrig blive vist eller delt med tredjeparter eller andre brugere. Vi bruger disse informationer for at bekræfte hvem du er, give nøjagtige søgeresultater og kontakte dig, hvis nødvendigt. Det er fuldstændig op til dig om du vil dele dine kontaktoplysninger med andre brugere.

Du kan afmelde Babysits’ e-mail tjeneste på dit kontrolpanel, eller ved at klikke på afmeldingslinket i hvilken som helst notifikations e-mail. Bemærk venligst at det på nuværende tidspunkt kun er muligt at afmelde sig e-mail tjenesten gennem desktop eller mobil browser, og ikke findes på Babysits’ mobile applikation endnu.

Du kan ændre din adgangskode via din indstillings side. Indtast din nuværende samt nye adgangskode, og klik på “gem”. Efter dette er din adgangskode opdateret.

Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt for brugere selv at skifte deres konto-type. Hvis du ved et uheld har tilmeldt dig som forælder men havde til hensigt at tilmelde dig som babysitter, eller omvendt, kontakt da venligst kundeservice. Vi vil ændre dette for dig.

Hvis du ikke modtager e-mails, notifikationer eller beskeder fra Babysits, anbefaler vi at du tjekker dit spamfilter. Ydermere anbefaler vi at du tjekker dit kontrolpanel for at se om du er tilmeldt e-mail tjenesten.

På Babysits følger vi en Fair Brug Politik. Dette betyder at vi har indført en grænse for antallet af meddelelser, som en bruger kan sende for at forhindre spam og andet misbrug af beskedtjenesten.

Vores mål er at opnå et troværdigt fællesskab, hvor brugere kun sender meddelelser til andre brugere, når de rent faktisk er interesserede i den foreslåede tjeneste. Ved at begrænse mængden af meddelelser brugere kan sende, er vores håb også, at brugerne vil sende bedre kvalitets beskeder.

Vi kan nulstille din grænse hvis du kontakter kundeservice. Vi vil først gennemgå din konto for at se at du ikke spammer og derefter nulstille din grænse.

Det er ikke muligt for brugere selv at sammensætte deres konti. Hvis du har flere konti som skal sammensættes, vær venlig at kontakte kundeservice. Vi sammensætter kontiene for dig, så alle beskeder du har modtaget eller sendt er i én indbakke. Sørg for at inkluderer i din besked e-mail adresserne på de konti du vil sammensætte, samt e-mail adressen på den konto du vil blive ved med at bruge.

Hvis du ikke har modtaget en bekræftelseskode, anbefaler vi dig til at anmode om en ny via verifikations siden.

Hvis du vil skjule en samtale med en bruger, kan du klikke på arkiveringsknappen i din indbakke. Det er ikke muligt at slette en samtale helt.

Babysits tillader brugere at rapportere indhold på Babysits, der overtræder vores Vilkår og Betingelser og Retningslinjer for fællesskabet. For at rapportere en bruger, kan du gå til brugerens profil og klikke “rapportér denne profil”. Du bliver derefter bedt om at skrive og sende en rapport. Babysits bliver dermed underrettet om disse rapporter og træffe enhver handling, der måtte være nødvendig. Rapporter er fortrolige, hvilket betyder at brugeren du rapporterer ikke bliver underrettet om din rapport.

Vurderinger og referencer

Til forskel fra referencer kan du kun skrive vurderinger om brugere du har været i kontakt med, via Babysits’ beskedtjeneste. For at skrive en vurdering om en anden bruger, skal du gå ind i din indbakke. Du vil se en vurderings-knap hvis du har kontaktet brugeren. Når du trykker på vurderingsknappen bliver du omdirigeret til vurderingssiden. Du kan vælge at skrive en vurdering anonymt.

For at redigere en vurdering om en bruger, skal du gå tilbage til din indbakke og klikke på vurderingsknappen. Dette tager dig tilbage til vurderingssiden, som tillader dig opdatere alle elementer, der omhandler vurderingen og den skrevne tekst. Du kan ikke slette en vurderingen om en anden bruger, kun redigere den.

Hvis du øjeblikkeligt vil se en andens brugers vurdering om dig, skal du skrive en vurdering om dem også. Hvis du ikke har gjort dette og ikke har lyst til at skrive en vurdering om den anden bruger, får du adgang til at læse vurderingen på din profil efter 14 dage.

Du kan på nuværende tidspunkt ikke slette eller skjule vurderinger, andre brugere har skrevet om dig; dette ville gøre vurderingssystemet meningsløst. Du kan spørge brugeren om at ændre deres vurdering om dig, men der er ingen måde du kan slette en vurdering. Du kan altid kommentere på en vurdering ved at trykke på kommentar-knappen. Hvis du føler en vurdering er forkert eller upassende, kontakt da venligst kundeservice. Vi vil vurdere din anmodning og træffe de nødvendige foranstaltninger.

Du kan anmode om en reference fra dit personlige netværk, som vil fremgå offentligt på din Babysits profil, for at hjælpe andre medlemmer at lære dig at kende. Du kan invitere dine venner og familie via referencesiden for at skrive en personlig reference til dig.

Hvis du har arbejdet med en babysitter på Babysits før, men ikke gennem Babysits, kan du skrive en reference for dem. Babysitteren skal sende dig en anmodning om at skrive en reference. Bemærk venligst at vi automatisk opretter en gratis profil for personer, der tilføjer en reference.

Du har altid mulighed for at ignorere referencer, så de ikke er synliggjorte på din profil. Du kan enkelt ignorere referencer via din reference side, og klikke på ignorerings knappen ved siden af referencen.

Hvis du ikke kan finde svaret på dit spørgsmål på denne side, er du velkommen til at kontakte os via kontaktformularen med dit spørgsmål.

Kontaktformularen